Beställning via vår distributör Apotekstjänst

Beställningar via Apotekstjänst sker via ditt beställarsystem.

På artikeln framgår det om det är en lagervara eller en artikel som beställs direkt från leverantören. Leveranstiden för lagervaror är ca 48 timmar medan leveranstiden för artiklarna från leverantören direkt, framgår av artikelinformationen på varje artikel.

Om du har frågor kring din beställning är det Apotekstjänst kundservice som du ska vända dig till. Om du har frågor om hur du gör i ditt beställarsystem får du kontakta dina lokala kontaktpersoner för beställarsystemen.

Nya avtal - beställning av nya lagervaror från distributören Apotekstjänst
Inte alla artiklar i nya avtal kan beställas från Apotekstjänst från avtalsstart. Det beror på att beställning av varor från leverantörerna inte kan göras förrän avtalsperioden har startat. I klartext betyder det att om avtalets startdatum är 1 februari kan beställning hos leverantören göras först den 1 februari. Beroende på leveranstid kan det sedan ta cirka 1-2 veckor innan varorna finns på lager hos Apotekstjänst.
Hur beställer jag artiklar när nya avtal startar

Information från Apotekstjänst

  • Returnera de frigolitlådor som du får dina kylvaror i ifrån Apotekstjänst till din godsmottagning.
  • Det är viktigt att returgods packas på ett säkert sätt i transportkartong med returetiketten väl synlig utan att skriva på avdelningsförpackningen.
  • Kring storhelger är det extra viktigt att planera dina ordrar i god tid då leveransdagarna kan ändras.
  • Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta Apotekstjänsts kundservice på telefonnummer 010-184 82 20 eller maila kundtjanst.atf@apotekstjanst.se

Beställning direkt från leverantör

När du beställer Varuförsörjningens avtalade artiklar direkt från leverantör, måste du ange avtalsnummer för att få rätt pris på fakturan. Avtalsnumret framgår på varje artikel.

Vid beställning direkt från en leverantör kan du använda blanketten Beställning direkt leverantör.

Viktig information om anskaffningsvaror och rabattartiklar from 13/9
Läs mer här

Beställningssätt i Region Sörmland
Har du behörighet att beställa i Proceedo lägger du själv beställningen där. 
Om du ännu inte har behörighet att beställa använder du Region Sörmlands blankett Inköpsanmodan som skickas via e-post till Inköp.

 

Kontaktuppgifter till Apotekstjänst

Öppettider vardagar 07.00-16.00

Telefonnummer: 010-184 82 20

Mailadress: kundtjanst.atf@apotekstjanst.se

Dokument beställning Apotekstjänst

Beställning av katalogvaror

Blankett följesedel via mail

Kundtjänst